luni, 28 mai 2012

Tarta cu cirese

Tarta cu cirese

 

      Ieri am fost la cules de cirese, insa am gasit un singur pomisor cu cateva cirese si am adunat doar pentru a degusta si a face o tarta cu cirese, una din placerile mele din domeniul dulciurilor. Pentru pandispan am folosit reteta bunicii mele din care ea facea chec pufos, cel mai bun chec pe care l-am mancat vreodata. Iata reteta:

Ingrediente:


7 oua la temperatura camerei
7 linguri zahar
7 linguri faina
1 plic praf de copt
3/4 cana lapte la temperatura camerei
3/4 cana ulei
esenta de vanilie
cacao
cirese
zahar pudra

Preparare:


     Se separa albusurile de galbenusuri. Galbenusurile se amesteca treptat cu zaharul, esenta de vanilie, uleiul, praful de copt, laptele si faina pana se omogenizeaza. Faina trebuie pusa treptat pentru a nu se face cocoloase.
     Separat se bat albusurile, fie cu telul (daca va tine), fie cu mixerul la viteza mare (mixerul meu are 5 viteze, asa ca am folosit viteza 5 pentru albusuri) pana cand obtineti o spuma. Eu am mixat in jur de 3-4 minute.
     Albusurile batute spuma se incorporeaza compozitiei cu galbenusuri amestecandu-se de jos in sus cu o lingura pentru a nu iesi aerul din spuma de albusuri. Dupa ce s-a omogenizat bine, se imparte compozitia in doua: o jumatate se lasa deoparte, iar peste cealalta jumatate se presara putina cacao (in functie de cat de colorata doriti sa fie) si se ameste bine, cu telul daca se poate pentru a nu ramane cocoloase.
     Pregatiti o tava pe care o ungeti cu ulei. Eu am folosit o tava de 38 cm pe 30 cm, dar se poate folosi si o tava rotunda sau chiar tavi de chec. Pentru un aspect "tigrat" al tartei, am folosit urmatoarea metoda: am pus cate 2 linguri din fiecare compozitie pe rand, in tava,  pana au mai ramas cate 2-3 linguri din fiecare compozitie.  Apoi, am combinat compozitiile ramase si am amestecat cu ciresele curatate de samburi si am turnat peste restul compozitiei din tava.
     Se da tava la cuptorul preincalzit la 170-180 gr (pe nivelul din mijloc) pentru aproximativ 30 min. Se incearca cu scobitoarea pentru a vedea cand este gata. Cand este gata, se scoate din cuptor si se presara zahar pudra pe toata suprafata tartei.

Pofta buna!

Galbenusuri
Albusuri


Se adauga zahar
Se adauga esenta de vanilie

Se adauga praf de copt si ulei
Se adauga lapte

Se adauga faina treptat

Albusurile se bat spuma





































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu